Sunday, 17 July 2011

keLeBiHaN meNjaDi BuDaK BerBanDiNg oRaNg DewAsa



Assalammualaikum…
Dalam makcik termenung sesorang nie tetiba makcik teringat kenangan2 dulu masa masih d tahap kanak-kanak cute..ehem..makcik ulangi..kanak-kanak CUTE..hehe…
Best kn tyme kita kecik2 dulu..xda la nak fikir2 sgt masalah2 dunia..(chewahhhhh)… seronok je…main masak2, kawen2, perang2, pondok2 n macam2 la lg pemainan..



too  dulu2..kanak2 skng dh xda nak main2 cam too…diaorang layan PSP..Online game.. banyak da berubah…kn…kn..ok..bebalik pada tajuk asal makcik neh… meh makcik senaraikan sedikit kelebihan jadi budak…hehehe…

keLeBihaN BuDaK2…
kalau main kejar-kejar berlari bogel, orang tak kesah pon…
taPi kalaU oraNg DeWasa…
toksahkan bogel, baru je seksi sikit orang dah riuh setaman perumahan..

keLeBihaN BuDaK2…
kalau setakat mintak duit, lebih-lebih lagi tyme raya tade segan silu
taPi kalaU oraNg DeWasa…
toksahkan mintak, kalau orang bagi pun.. ‘ish, xpela..xpe…sy dah besaq, xpe, xpe laaa….’ Tapi dalam hati, diri sendiri yang tahu…hehe..

keLeBihaN BuDaK2…(LeLaki Shj)
kalau setakat chium awek ke, peluk awek ke mesti diorang x marah..siap2 awek too chium budak too balik..
taPi kalaU oraNg DeWasa… (LeLaki Shj)
toksahkan chium atau peluk, baru jelling je silap2 kasot da hinggap kt pp..

keLeBihaN BuDaK2…
tak perlu fikir pasal cari duit, Cuma perlu tau waktu makan je..
taPi kalaU oraNg DeWasa…
kena fikir nak cari duit dan patut rasa bersalah kalau bebudak tak makan..


ha….kan makcik da gtau…beruntung kanak2 nie….syukur la kn…..

noTakaki: makcik dulu x nakal..duk rmh diam2 main anak patung sambil ckp sorg2..hehe..

11 comments:

asri said...

hehe kalau yg dewasa menjadi budak2 mcm nyanyok la pulak org ckp.. mmg la takn la dah beso nak lari bogel sah org ckp gila kena antor ke sepital tjg rambutan.. sbb tu aurat la..

mmg boleh dipraktikkn dengan sikap or perangai budak2 ni yg Den nampak 'sesah ke senang ke diorg tetap hppy'

heartzwanie said...

mak cik xnakal???? adakah i2 mak cik??? opss! salah org kot!!!!~ hahaha

mrs.meera said...

@mr asri
yehaaaa...btl tooo....
huhu

@kak heartzwanie
sesungguhnya makcik mmg x nakal..pendiam orgnya sedari kecil lg...
haha....

Mr.Kay said...

sampai ke satu masa nanti kita akan jadi seperti kanak-kanak jugak jika umur dipanjangkan olehNYA...

asri said...

yeha...
emm berkenaan jadi spt kanak2 masa tua tu lebih kurang nyanyok la yer dak.. tapi tak semua mcm tu.. huhu

Qul Layyushiibanaa illaa maa kataballaahu lanaa, huwa maulaanaa wa'alallaahi fafyatawakkalil mu-minuun (At Taubah:)

Katakanlah, "sekali-kali tidak akan menimpa kami melainkan apa yg telah ditetapkan oleh Allah bagi kami. Dialah pelindung kami, dan hanyalah kepada Allah orang-orang yang beriman harus bertawakal"

i'm not special, i'm just limited edition said...

makcik mmg xnakal~~cume gedix2 manjew jew~~hehehe~~eh2..tp dlu bkn ke makcik minah rempit~~huhuu :) tipu ea~~20sen utk smpan rahsia~~hehehe

mrs.meera said...

@mr. kay
iya.. mgkin jgak...

@mr. asri
btl too abg....:-)

@i'm not special, i'm just limited edition
huhu...uit2...bab gedix2 manja too makcik sokong..bab mnah rmpit too mkcik x bpa skong sgt...huhu...jgn harap nk bg 2kupang kt hg..haha

asri said...

kalau budak2 jatuh depan org dia menti nak nangis walaupn sikit.. tapi kalau tak ada org mesti dia tengok kiri kanan kalau mak dia or ayah dia ada mesti dia menjerit supaya dia tgk..

org dewasa bila jatuh depan org mesti dia cover macho or cute2.. kalau org tak der mesti meraung.. kua air mata.. sbb malu.. nanti org ckp dah besa2 pun nangis..

skrg.. bila dah dewasa ni kita dihadapkan oleh situasi yg berbeza dari zaman kanak2.. cara penyelesaian masalah pun dah berlainan.. dulu kalau tk dapt apa2 nangis..skrg lak aku nak nangius tk kua air mata.. sedih la.. aku rindu dia..........

miss u.....

mrs.meera said...

@mr asri
betol too..berbeza kn...
:-)

jurnal murahan said...

aku dulu budak2 gila mancing belut haha

mrs.meera said...

@jm
makcik dulu pn pnah mancing belut gak..ikt abg mkcik...wakakakaka......