Thursday, 14 July 2011

Merajuk……. Perlu ke?



Assalammualaikum…
Boy yg gedik n gud-gud gurl sekalian..
Well……merajuk….hahaha,,,korg pnah ke merajuk? Msti pernah kan……(mesti ada yg x ngaku)…dalam sesuatu phubungan perlu ke ea merajuk2 nie?...bg ai la kn, mcm perlu je… merajuk2 manja gtu…xctually, merajuk nie sbnarnya bertujuan untuk menarik perhatian pasangan kita..agar diaorang kasi perhatian lebih ckit dr biasa..bah..normal la 2 kn bila merajuk…mesti sidia or kita sendiri harapkan pujukan dari orang yang kita sayang too..


Geram gak kan bila pasangan kita merajuk..pas too mula la x mo balas mesej, call x angkat.. ckp pun ala kadar…x mo jmpa la…ha..too tanda2 sidia merajuk + mengada..so kita sbg pasangan, kna la bg muka sikit…x salah sekiranya skali skala kita mengalah..pujuk memujuk..kan penambah perasa dalam hubungan..tp..jgn la over sgt ea..kang x pasal2 kena marah n keadaan mybe akan bertambah buruk..

kalau hal kecik2 nie x yah la d pebesarkan…wpn niat kita Cuma nk perhatian dr dia..ehe….
So…kesimpulannya disini…mareyyy reramai kita merajuk meh…..hehe……

Notakaki: makcik meera x suka merajuk…pecaya x….hehehehehehe…….

9 comments:

Misz KeBaBom said...

aku xcaye lau ko xmrajok...lg2 dgn buflow.. =P

asri said...

lalalalalalaa ~~ tak merajuk yer... emmm ish confius ler.. btl ke kenyataan tu...

mrs.meera said...

@misz kebabom
hoho....mna ad ak mrjuk...wat?bapolo....?
yukssssss....oily man....hahaha

@asri
sah...n mmg betoi...x syak lg.....aha...

jurnal murahan said...

merajuk ?

hmmm aku memang penat dengan perempuan kuat merajuk ni, sekali sekala comel jugak la. tapi kalau kerap sangat.. haisshhh penat kami orang laki nak mujuk-nye hohohohoh

asri said...

kenali cara merajuk yg kita tau:
1. dgn kata2...
cakapnyer lain, tau kan kdg2 ada yg terus terang ada yg selindung2 guna kata kiasan..
2. dgn kata tubuh badan..
kalau merajuk mcm ni kena nampak la @ kena tgk dpn mata..
3. perantara..
biasa mcm ni susah sikit sbb org yg merajuk wat biasa tapi org lain yg bg tau dia merajuk.. jarang berlaku tapi ada..
4. ilang terus.. senyap or kita pun tak tau kemana dia..
merajuk tahap ni mmg beri kesan mendalam.. sbb kita tau ke dia tu merajuk or mmg dah benci or mmg dh putuskn hubungan terus.. sebagai lelaki or perempuan harus tahu..
5. dia sembunyikan perasaan merajuk tu tapi dia wat benda yg kita tak suka tanmda protes sbb merajuk..
ada juga kot mcm nih.. emm susah kalau mcm tu sbb kita nanti yg sakit ati.. kalau la benda elok ok gak... kalau ada kesan yg kurang elok.. emm payah nak selesaikan..
6.. ehhh byk lak nt aku citer.. mcm aku lak penulis blog..

asri said...

Cemburu + Yang diingini tidak kesampaian + Ada yang lebih hebat dari dia = MERAJUK

Merajuk mungkin cara paling mujarab or mudah untuk menarik perhatian.. Dia merajuk mgkn disebabkan sesuatu, tak puas ati, marah atau tidak selesa. sbnarnya dia perlu kita disamping dirinya tetapi dengan cara yang amat berbeza - huhu merajuk

mrs.meera said...

@Jurnal murahan
alala...biasa la too...lelaki pn suka merajuk gak..
so...xyah ckp byk..klu pmpuan majok, just pujuk..

@asri..
blh takeover makcik pnya blog nie....haha...

asri said...

huhu... segan ler pokcik mcm nih.. :)

mrs.meera said...

@asri
dh tau pkcik too mmg penyegan orgnya...
huhu...x syak lagi....