Tuesday, 31 May 2011

jiKa si Dia MasiH TerKeNaNgKaN BeKas KeKasiH

Assalammualaikum..
Hubungan cinta yg suci perlu lahir dari sudut hati yg paling dalam dan penuh kejujuran. namun begitu, masih ada pasangan yang dibelenggu kerana kekasihnya masih mengingati dan mengenang bekas kekasihnya. Sikapnya itu adakalanya membuatkan korang rasa kecewa dan tersinggung. Hal ini menampakkan walaupun sidia menyintai diri korang, namun dia masih gagal melupakan bekas kekasih dan ingatan sidia  masih wujud terhadapnya. perkara mcm nie sepatutnya tidak dipandang remeh oleh pasangan coz jika berlarutan akan mengakibatkan hubungan korang akan mengalami masalah problem yg serius. So, beberapa langkah yg ak asekan dapat membantu sedikit sebanyak dalam hal nie..

                                                                  antara aku, kau dan dia
MenYedaRkaNnyA
korang harus berterus terang kepadanya bahawa sidia masih belum mampu mengikis ingatannya kepada bekas kekasihnya. Mungkin korang perlu dapatkan kepastian darinya, adakah dia benar2 menyintai korang dan bersedia untuk menjalinkan hubungan baru dengan korang tanpa mengingati atau dibayangi kekasih lamanya.

UbaH siTusi
Bagaimana sekiranya sidia menjadi diri korang dan korang pula menjadi diri sidia? Korang harus pergunakan saat ini untuk meminta pendapat sidia sekiranya korang masih terus berhubungan dan mengenang bekas kekasih korang, apakah reaksi dan perasaan sidia? Adakah sidia akan bersetuju 100% dan merelakan saja? Persoalan ini harus dibincangkan secara aman dan tenang untuk mengelakkan sebarang krisis. Mungkin kekasih korang akan dapat berfikir dengan positif dan sedar akan kesalahannya.



JuJur Pada diRi seNdiri
Korang x yah nak belakon kalau korang x senang n suka ngan sikap sidia. X semestinya korang perlu berdiam diri hanya kerana korang cintakan kekasih korang dan mengharapkan agar hubungan korang akan berterusan. Jika korang merasa tidak selesa dengan sikap sidia yang suka mengenang kekasih lama, korang harus jujur pada diri sendiri dan berterus terang dengannya.

BeRikaN sIdiA WaKtu
Korang seharusnya tidak terburu buru dalam membuat sesuatu keputusan. Adalah tidak baik dan tidak adil jika korang tidak langsung memberikan sidia kesempatan dan peluang untuk berfikir dengan sedalamnya dan memberikan keputusan yang terbaik untuk dirinya sendiri. Korang harus bersedia untuk terima apa jua keputusannya. Sidia berhak untuk membuat pilihan, sama ada ingin menuruskan hubungan dengan korang atau memilih bekas kekasih sidia.

Notakaki: perbIncangan antara pasangan perlu selalu diulakukan untuk mengelakkan berlakunya salah faham dalam perhubunga...skemanya makcik...ngeeee....:-)

6 comments:

jurnal murahan said...

aku rasa macam perlukan waktu lah hehe

mrs.meera said...

mmg kena bg watu pun...
ssh ooOOoo nk lupakan...
kih3x...

Mr.Kay said...

berikan waktu? sampai kapan? hahahaha..... just joke

mrs.meera said...

sampai waktu yg sesuai..haha

jurnal murahan said...

singah sebentar. ehem, bile nak update?

sengaja membiarkan enkau tensi haha. huh!

mrs.meera said...

ak rela di tensi kan ole hg wahai kulaan...
haha..
nti2 la ak update...
bz kit..lgpn kering idea lg...tngu idea dtg mencurah curah ibarat coklat tumpah ke ladang gandum dlu..huh...