Sunday 1 May 2011

Apabila SIDIA yg dahulu tidak sama dengan SIDIA yg sekarang….Kenapa?


Assalammualaikum...
Well..this topik sebenarnya hasil daripada ketidakpuasan hati ai terhadap jejaka yg bertahta di hati ai neh…bkn ap..npk sgt perbezaan ketara antara dia yg dahulu dengan dia yang sekarang…btw, ai akui manusai nie mmg sntiasa akan berubah..hijrah la katakan..mybe dr kurang baik berubah menjadi baik, dari baik menjadi lebih baik..it’s ok la kn..but, yg ai rasa tersinggung sgt neh bila SIDIA mcm dh totally berubah..ish…menci la…(muka mengada)..
So, gegurl yang ai kasihi n boboy2 yg gediks sekalian,
Kita mmg perlu berubah..kerana perubahan 2 actually bagus utk hidup kita, baik untuk masa depan  supaya kehidupan kita akan lebih cemerlang, gemilang n terbilang..* jika perubahan too jenis perubahan yang baik la..(skema)..
Opss…
Berbalik pada tajuk ai 2, hurmmm….gegurl2 yg chomel2 sekalian…penah x korang berhadapan dengan masalah problems  yg ai senaraikan kt bawah nie….:
 
Sebelum n semasa  baru kapel
Masa memula hubby korang nk tackle korang dlu, diaorang akan bagi sepenuh perhatian, slalu call n x kisah gayut berjam-jam lamanya, n sangup wat ap je untuk korang.

Bila dh lama kapel
Perhatian kt korang pn dh mula berkurang seiring dengan pertambahan umur , dh jarang2 sidia nk call korg macam tyme sidia nk ngorat dlu n klu call pn kejap je. Now, sidia dh mls nk melayan karenah korang yang mengada-ngada (x salah pun mengada). X MACAM DULU!!

Sebelum n semasa  baru kapel
Saya rndu awk la sayang, sy cintakan awk, sayang sgt kt awk….-Ă  ayat yg slalu sidia         ungkapkan..kekadang too sehari berkali-kali sidia ungkapkan  yang sama tnpa perasaan jemu (konon2 la).

Bila dh lama kapel
Urghh….dh 5 hari neh bf ai x ungkapkn perkataan sayang, cinta, rindu n ungkapan-ungkapan yang sama waktu dengannya….urmmm….sabau je la….X MACAM DULU!!

Sebelum n semasa baru kapel
‘sayangggg…sy rindu sgt nk jumpa awk..jom la kta g date’… ha…ad x diaorg slalu ckp cm nie..ad kn..kn..kn….klu boleh hari2 nak jumpa korang..seari x tgk muka korang hidup sidia ibarat x beerti, kerinduan akan melanda diri..(konon2)..

Bila dh lama kapel
‘awk, cowi la…sy bz kit malam nie…ad banyak keja nk wat..len kali je la kita kuar ea..ok..’..            hoh…ad x jd cm nie….?...sidia dh x kesah pun x jmpa korang berhari-hari..X MACAM DULU!!

Ha…so..ad x korang mengalami perkara yg serupa..?klu x da kira bagus la too….klu ad..hurmmm…so bad owhh…haha…ala..klu x puas hati ngn hubby korang 2, korang debik je..puas hati…haha…tp jgn la ganas sgt..debik2 manje x pe kot…huhu…
Notakaki: Kepada boboy2 mengada sekalian, plzz la jgn terlalu cepat berubah…ok….
sekian..adiosss…..

6 comments:

Jurnal Murahan said...

[aku rasa macam poyos nak reply 2x berturut2, but can't help it, this post really hit my mind]

aku rasa mende ni aku dah remind dekat awek aku dalam lagu yg aku buat untuk dia:


"love will change, like seasons in chain. Accept me for all that is, has been, will and wont be"

http://geminijun86.blogspot.com/2010/11/sebuah-lagu.html


hope this ease ur mind

mrs.meera said...

hurmm..sabor je la kn..manusia nie sering berubah..jd..kna besedia setiap pkara..
ap pn..ak just nk gtau..... minat gler blog JM nie..byk ak like2 kt fb ak too..siyez..haha

Jurnal Murahan said...

oh ye? terima kasih ehehhe

by the way, aku trace page enkau ni melalui member sekolah aku tu shahirul elaine follower ko tu. Biasak a dah buntu tak tau nak update ape blog aku tu merayau2 tu hahahah

by the way, Selamat Menulis!

mrs.meera said...

owh..cucu ak too ke...haha..ok..tq2...selagi tdaya utk ak menulis...

haniza said...

ayat manis masa mula2 mmg ar semuanye sgop buat...tp nasib bek lah pakwe aku xde cam 2....aku arp sangat die xcam 2 lah....setakat nie aku tahu die sowg yg setia cme aku je ske melayan sana, melayan sni....noty aku nie taw,...huhahahaha....xleh blar....tp aku dah berubah taw....berubah demi die...setahun aku yakin kan die mmg tok aku 6 bulan die tinggal kan aku coz die dapat tahu aku sangat ske melayan laki n than sekarang baru aku tahu aku sangat2 syg kan die....tol owg cakap kita xkan sedar bahawa die lah yg kita syg sebelum kita rasa ditinggalkan....now...i'm happy ngn die...terasa diri sangat2 disygi walaupn die xbpe nak romantik lah...hehehehe...tp xpe...romantik leh dipupuk kan???? tol x??

mrs.meera said...

hani...ak sokong gler...like1000x lah....haha..btl too..emm..tp, nasib la dia mnerima hg balik..kn..kn..bgusnya dia..haha...
i hope u always happy dgn c dia..
peace....